Tillbaka i vardagen

No comments »

Så är första arbetsdagen efter “långhelgen” i Sollefteå avklarad. Den gick över förväntan skall sägas och det fina vårvädret gjorde sannerligen sitt till. Jag blir fortfarande lycklig över att tänka på lördagens återseende och ångrar inte en sekund min resa dit. Middagen idag bestod av wokade nudlar, grönsaker och kyckling varpå barnen fick prova på att äta med pinnar. Det gick över förväntan och verkade uppskattas av de två. Därefter blev det bad och lite TV mys i soffan.

Resten av veckan blir arbetsam då jag både onsdag och torsdag kommer jobba till 20.00. Tur är väl då att vi sedan på fredag jobbar halvdag, villket innebär en lite längre myshelg med min fina familj.

Nu dax att sjunka ner i soffan några minuter, därefter läggdags.

Dagen efter

No comments »

Vi fick sovmorgon då farmor tog hand om barnen så inte förrän kl 08.30 klev vi upp för att möta dagens utmaningar och för att smälta gårdagens upplevelser. Det är med glädje jag tänker tillbaka på gårdagskvällen.

Dagen började med ett besök vid “Tallen”, årets första Tussilago möte och lite fix på tomten innan vi så sakteliga återigen hamnade i den sköna utemöbeln för att lapa några små solstrålar. Solstrålar som tyvärr denna dag envist höll sig kvar bakom de stackmoln som så sakteliga bildades på den annars så blåa himmelen.

Återträffen – 20 års jubileum

No comments »

Det var med en viss nervositet i kroppen som jag begav mig iväg till restaurang Valvet och det första mötet med klass 9C (delar av den) från avgångsåret 1990. Några hade jag  inte sett på 20 år och min stora undran var om vi skulle känna igen varandra…

Och om vi gjorde, vi flyttade oss tillbaka 20 år i tiden och pratade minnen, skrattade och skojade. Det var många livsöden att gå igenom men det visade sig ha gått bra för samtliga. Det var en märklig känsla att sitta där omgiven av gamla vänner och återuppleva vår barndom. Det var en fantastisk, nästan magisk kväll som jag sent kommer att glömma och jag är så oerhört glad att vi beslutade oss för att gå.

Bilder säger mer än tusen ord…

Lördag och strålande sol

No comments »

Efter uppvaknandet på Rödstaringen begav vi oss efter frukost till Granvåg för att njuta av det fina vädret. Det krattades och fixades lite på tomten på förmiddagen och efter intag av dagens korvlunch (grillad) njöt vi av solen i den hopskruvade utemöbeln som dessutom var ny för året.Till Jonas stora lycka kom även Mattias (syskon barn) på besök och visade upp sin moppe. Jonas var inte sen att prova,

Dagens stora höjdpunkt var självfallet det inplanerade 20-års jubileumet..

Fredag och familjeliv

No comments »

Efter frukost bar det ut på tomten för att “skära” buskar, gratta och fixa. Det blev periodvis riktigt April väder med blåst, snö och gråmulen himmel. En tur till MIO hanns dock med innan kvällen tillbringades på Rödstaringen hos mamma & pappa – en mysig familjedag!

Torsdag och resdag

Planen var att påbörja vår resa till Sollefteå vid 17-tiden. Då det sällan blir som man har tänkt var vi redan en timme efter tidtabell vid start. Trots detta rullade vi in på gården i Granvåg strax innan kl 23.00 varpå resan med facit i hand gick helt ok. Det var dock två mycket trötta barn som somnade i kökssoffan under tiden vi vuxna satt och pratade en stund innan läggdags….

Redan onsdag

No comments »

Så har ännu en dag passerat. Den liknade i mångt och mycket gårdagen med jobb halva dagen och VAB resterande. Nu är dock lilleman pigg igen så imorgon blir allt som vanligt. Med undantag då för att vi imorgon kväll sätter oss i bilen för vår inplanerade Sollefteå resa.

På lördag är det dax för klass 9c att ses igen, det är nämligen 20 år sedan vi gick ut nian. Skall verkligen bli jätte skoj ..

När barnen somnat

No comments »

Passade på att unna mig lite egen tid när barnen somnat igår (tisdag). Det blev en stunds mysigt hemma SPA för hela slanten, bäst att passa på när maken är iväg på annat.

Tisdag och en del VAB

Lösningen på VAB:eriet blir att jag jobbar morgon och Jonas eftermiddag / kväll de dagar vi måste vara hemma med lilleman. Det är det bästa vi kan göra under rådande omständigheter.

En tröst för dagen är dock att min “bröllopsklänning” kom med posten idag och den PASSAR. Tjohoooooo…. vad roligt.

Måndag

No comments »

För första gången på flera veckor gjorde jag ett efterlängtat besök på gymmet. Det var ett välbehövligt avbrott kan man lugnt konstatera. Tyvärr så var det tungt att springa, den forna “formen” är onekligen ett minne blott.

På hemväg från gymmet fick jag besked från Jonas att Milton fått feber så resten av veckan blir det till att “pussla” för att få vardagen att gå ihop…

Lördag eftermiddag / kväll

No comments »

Efter gympan blev det en snabb lunch, ombyte och så iväg med Milton på kalas. Tanken var att han på egen hand skulle tillbringa två kalastimmar men när det väl kom till kritan fungerade inte det. Det blir sällan som man har tänkt!

Efter hemkomsten från kalaset bar det iväg till affären för inköp av lördagsgodis, därefter fick vi middagsbesök av Lotta och barnen. En fullspäckad dag full av aktiviteter led mot sitt slut först vid vid 23-tiden  då jag trött gick till sängs.

Söndag morgon

No comments »

Så fick man till slut lite välförtjänt sovmorgon. Milton blev den som vaknade först kl 07.30 och Nellie en stund därefter. Jonas kom hem från Dalarna sent i natt så han blir nog sängliggandes ett tag till. Nu förberedelser för dagens lunchgäster…

Lördag morgon

Dagen började tyvärr alldeles för tidigt vilket troligen kommer att leda till trötta barn framåt kvällen. Trots att Nellie var vaken till efter kl 21.00 igår var hon uppe med tuppen strax efter kl 06.00. Milton däremot lyckades i alla fall sova ytterligare nån halvtimme eller så.

Nu frukost, lite barn TV och sedan gympa för hela slanten innan Miltons kalas börjar kl 14.00. Gårdagskvällen förgylldes lite extra med en beställning av en “festklänning” till sommarens inplanerade bröllop. Nu återstår att se om den passar när den väl dyker up…

Fredagsmys

No comments »

Dagen började med regn och slutade med solsken. Arbetsdagen gick fort och innehöll förutom jobb, massage samt lite bubbelvin för att fira “all time high”. En underbar fredag med andra ord.,,

Kl 17.15 var det kalasdax för Nellie. Jonas, Milton och jag åt tacos och myste lite extra medan kalaset pågick. Därefter blev det familjemys framför TV:n  innan barnen så småningom somnade.

Imorgon åker Jonas till Dalarna medan barnen och jag går på gympa. Därefter kalas för Milton och sedan lördagsmys hemma. Det är skönt att få rå om barnen ensam ibland.

Ännu en Ängel

No comments »

Så hände det ofattbara till slut. Min mammas bror, min käre morbror och mina kusiners pappa somnade idag in för evigt. Efter nästan ett års lidande orkade inte hans kropp mer varpå han så sakteliga fick lämna denna värld. Jag kommer aldrig att glömma min barndoms jular där min morbror var ett självskrivet inslag, grisfötterna på julbordet och en enda stor mysig familj. Jag kommer aldrig att glömma dig.

Sov Gott & Vila i Frid!

Thailand2010 289

Söndag och vår ute

No comments »

Vi inledde dagen med sovmorgon, något vi faktiskt haft hela helgen. Först vid 09-tiden klev vi upp för att äta frukost (detta sedan barnen legat i vår säng & tittat på morgon TV sedan kl 08.00)

Efter frukost bar det ut i det fina vädret, studsmattan kom fram och vi krattade stora delar av gräsmattan för första gången i år. Det är vårtecken om något och effekten är stor! Lunchen blev utomhus för första gången i år och mysighetsfaktorn är stor även om det drar lite kallt.

Eftermiddagen bjöd på simskola och efterföljande grillning till middagen.

Lördag 10 april

No comments »

Hur knasigt och fel kan det egentligen bli efter lite mail korrespondens??

Dagen började som vanligt med barnens gympa, följt av lunch och lite hemma fix innan dagens middagsgäster Böna & Carro med familj skulle komma på besök. Allt fixades i ordning, bordet dukades och när klockan slog 17.00 väntade vi så på deras ankomst. När de inte dykt upp efter en halv timme skickade jag ett sms till Carro och det visade sig då att de på sitt håll satt och väntade på vår ankomst?!

Två familjer och två middagar färdiga för besök. Hur kunde det gå så galet?? Vi kastade oss dock iväg i all hast & dök väl upp ca 1 timme för sent. Det blev hur som helst en jätte trevlig kväll i trevligt sällskap och det var två mycket trötta barn som kom hem vid 22-tiden.

Söndagen får förgyllas av lördagens middag och det lär onekligen räcka till några matlådor med..

Fredag

No comments »

Det var en extremt jobbig dag på jobbet. Två timmars övertid,ingen lunchrast och mer än fullt upp hela tiden. Hur man än vände och vred på tiden så räckte den aldrig riktigt till. Det var därför extra skönt när jag trillade in genom dörren strax innan kl 19.00.

Jonas och barnen hade bakat muffins och det var dax att “pynta” dem på kvällskvisten. Gissa om de blev fina..

Imorgon är det gympa för hela slanten och därefter middagsgäster. Förhoppningsvis hinns det med lite städning därimellen.

E kaotisk tisdag

No comments »

Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att arbetsdagen skulle innebära ett sådant tryck på telefonerna, krånkel med systemen och massvis med ogjorda saker på skrivbordet vid hemgång. Det var en hemsk dag vilket torde innebära att morgondagen rimligtvis enbart kan bli bättre,eller?!

Tur i alla fall att våren behagade komma tillbaka..

Annandag påsk

No comments »

Sista dagen i påskhelgen 2010 var den dag då våren liksom kom av sig. Vi vaknade upp till snöfall och gråmulen himmel. Som en följd av vädret blev det lite hemmafix samt ett besök på leklandet så barnen fick en möjlighet att “springa av sig lite”. Efter middagen och dagens dusch fick så barnen sin försenade påskpresent, spelet Latjoo på Tippen. Det blev således lite familjemys med spel innan läggdags och uppladdning för denna 4 dagars vecka..