Fredag på riktigt

1 comment »

Det bästa med att jobba är den där mysiga fredagskänslan som man får. Man har 2 dagar ledigt framför sig och alla är så glada & förväntansfulla på fredagar. Så var även jag idag när jag gick från jobbet vid 16-tiden för att bege mig hem och invänta min underbara familj som just nu sitter i bilen på väg hem. Dessvärre hann jag inte längre än till Vasaparken innan himlen öppnade sig och regnet bara öste ner.

Det slutade med att jag i panik hittade ett träd att trycka mig mot under ca 15 min. Det stod emot de största dropparna innan det värsta regnandet gått över.

Framme i Jakobsberg passade jag på att köpa en bukett att hälsa familjen välkommen hem med.

Nu är jag hemma, klockan är snart 18 och jag får nog vänta ungefär en timme till innan de dyker upp. Tror jag tar och passar på att läsa min bok som jag knappt kommit mer än ett par sidor i under semestern, eller vad det kanske redan innan ledigheten på pendeltåget som jag lyckades läsa några rader?! Bäst att passa på för nu blir det full rulle igen, vet inte när man får en ensam stund nästa gång….

Bara en liten tanke innan jag går.. Vädret visst är det märkligt, från ösregn till strålande solsken på bara några minuter. Nu är mörkret och de starka vindarna som bortblåsta och solen strålar från en nästan klarblå himmel. Klimateffekt eller inte men visst är det knepigt?!

En mysig kväll

No comments »

Efter jobbet begav jag mig glad & lycklig iväg mot tunnelbanan och Kista centrum för en liten tjejkväll.

Strax innan kl 17 var jag så framme och det första jag ser är stora REA skyltar. Jag blir verkligen lycklig av att se dessa tre bokstäver, hittar alltid en massa fint att köpa. Ibland slinker ju även sånt som inte är på rea ner i kassen också men det är ju sånt man får räkna med.

Vi tjejer,dvs jag, Madde och Vivi x 2 (Vivi nr 1 är granne med mig och den andra Vivi är hennes kusin) åt och umgicks på O`Learys. Bilderna blev tyvärr inte alls bra pga mörkret i lokalen men man kan i alla fall se 4 glada tjejer.

En jätte trevlig middag som eferföljdes av ett biobesök och filmen The Proposal med bla Sandra Bullock. Det var en sån där film som man blir lite lycklig av efteråt, många skratt & lite tårar hann man allt med – typiskt Gina.

Nu är det inte alls lågt kvar tills min fina underbara familj kommer hem, LÄNGTAR ………

Mina små ögonstenar

No comments »

Igår kväll pep det till i telefonen och jag fick 2 st MMS som visade mina skatter på “båttur” i kvälls solen. Oj vad jag saknar dem, en bild blir så påtagligt verklig. Blir så avis på Jocke (Jonas bror) som sitter där med dem i knät & kan snusa på dem närhelst han har lust.. önskar att det var jag.

att00001

att00004

Men nu är det i alla fall inte så långt kvar, bara torsdag och fredag. Dagarna har verkligen gått jätte fort och imorgon ska jag faktiskt lyxa till det och gå på bio i Kista. Det var sannerligen inte igår. Innan familjen reste i söndags hade jag nog stora planer på allt jag skulle vilja göra men i slutändan har det varit så skönt att bara få vara själv hemma i lugn och ro. Jag har helt enkelt prioriterat att bara få vara jag.

Förutom vissa “måsten” då som smugit sig in dagligen, idag blev det att handla lite och klippa gräs men därefter lite TV tid-skönt. Kan dock inte låta bli att tänka på det fina huset som jag så gärna vill köpa. Tänk om det endå skulle kunna gå på nåt sätt……

Ett drömhus

No comments »

Så har det då hänt, jag har hittat det alldeles perfekta huset i Sollefteå. Ett stort gult herrgårdsliknande hus, med perfekt läge och underbar tomt. Just ett sånt hus man kan drömma om men som aldrig går att köpa i Stockholmstrakten (pga priserna). I tanken har jag redan flyttat in och ser många mysiga jular framför mig. Tänk vad underbart med vita vintrar och skidåkning runt hörnet igen. Kunde jag skulle jag nog flytta imorgon, om jag fick chansen till det huset förstås.

Drömmen vore att kunna köpa det nu och därefter börja söka jobb & förbereda för en flytt norröver. Sedan om det skulle ta 6mån eller 1 år skulle inte spela någon roll. Om det nu inte vore för det ekonomiska dilemmat då förstås……..

TÄNK om det bara kunde GÅ, kanske om jag gör ett “våldsamt uttag” på banken imorgon. Ingen skulle väl misstänka lilla mig, eller?? Nä skämt och sido det får nog stanna vid en dröm, får nog finna mig i att bo kvar i “fjollträsk” vilket jag i och för sig trivs bra med men det är nog endå så att borta bra men hemma bäst..

Tillbaka på jobbet

No comments »

Då har man helt plötsligt jobbat en hel dag efter semestern och vardagen har åter gjort sig påmind.

Får säga att man var ganska glad imorse trots allt..

Det var en bra dag, lagom mycket att göra, kul att träffa sina arbetskamrater igen och till råga på allt så var det ingen stress för att hämta/lämna på dagis. Som en följd av den “friheten” promenerade jag till tåget och stannade på gymmet efter jobbet och det var sannerligen inte igår. Hann också med ett besök på Indiska och deras rea innan tåget tuffade hemöver runt 18-tiden.

Middagen intogs framför TV:n som på den “gamla goda tiden”. Dock inte till den typ av program jag normalt brukar se, satt i över 1 timme och tittade på den direktsända presskonferensen från Barcelona, där Zlatan presenterades som ny spelare i klubben. Det kändes riktigt stort och var faktiskt väl värd sin väntan & tid.

Så här såg maten ut idag när jag själv fick välja utan att ta hänsyn till någon annan -Mumsigt.

Sedan blev det strykning för hela slanten så nu kan bastun åter nämnas vid namn istället för som tidigare klädkammare. Nu är det strax läggdags och imorgon är en kvälls promenad på Järvafältet inplanerad med Vivi (grannen), det skall bli trevligt.

Söndag kväll & ensamhet

No comments »

Ensamhet, vad är egentligen det? Jag har världens finaste familj och vänner men känner mig just nu väldigt ensam. Jonas & barnen for till farmor ikväll (för ca 2,5 timmar sedan) och jag skall ärligen säga att jag i kaoset som uppstod innan de kom iväg kände ett uns av välbefinnande i tanken på att få lite “lugn & ro” ett par dagar. Nu har det gått några timmar och oj vad jag saknar dem redan, det känns SÅ långt till på fredag då jag får se dem igen..

Efter att de åkt begav jag mig så ut på Järvafältet för att försöka införliva mitt löfte till mig själv att komma igång med träningen med en rivstart. Tanken var att springa men efter bara en liten bit fick jag håll så in i norden att jag började gå i rask takt istället. Tog en runda på Järvafältet där jag gick halva vägen & sprang den andra, vilket faktiskt fungerade helt ok. Får nog säga att det endå gick bra, inte jätte bra men helt ok. Vad kan man begära efter 4 veckors semester…

Så här såg jag ut under promenaden

Så här fint är det i “vårt” fina naturreservat

Efter att ha sprungit tillbaka var jag allt lite mer berörd som bilden visar

Hemma igen har jag dammsugit, plockat lite på tomten samt tänkt på vilken otroligt duktig make jag har. Vi håller på att få (det var väl kanske att ta i lite, Jonas sliter hårt) världens bästa och finaste altan. Kolla bara på hur fint och detaljerat han snickrar..

Han bara är för duktigt min lilla gos. Tur att han är min! Tänk när det blir dax att få “inreda” den nya stora altanen med blommor, kanske nån mysig soffrupp m.m – Längtar!

Nu är klockan mycket så jag måste packa väskan & förbereda mig för morgondagen. Tänk att behöva ställa klockan på strax efter 06.00 igen – Uh vad jobbigt. Men men inget varar för evigt inte ens semestern..

Lördag på tomten

No comments »

Klockan är nu strax före 22.00 och Milton somnade precis. Jonas lägger just nu Nellie så det dröjer inte länge innan också hon sover. Idag har det varit fint väder och vi har varit hemma hela dagen & fixat på tomten, Jonas har byggt altan och jag burit plankor, rensat lite ogräs och ryckt in där det har behövts. 2 grannar har varit till vår hjälp varpå “bygget” har gått lite extra bra. Till eftermiddagsfika med blev det nybakt rabarber / hallonpaj som Göran fixade – mumsigt värre.

Så här såg det ut när Jonas startade i förmiddags:

Som tack för hjälpen bjöd vi grannarna att stanna kvar på middag, det blev grillad oxfilé, bakad potatis med tomat & mozarella sallad – kalas gott! Middagen avnjöts på den “nya altanen” som inte är färdig men på god väg numer.

Imorgon åker Jonas och barnen till Sollefteå och det kommer bli så tomt utan dem, undra hur det kommer gå med sömnen?!…

Fredag – sista semesterdagen

No comments »

Så var den då kommen, sista dagen på min semester för denna gång. På måndag återgår livet till det “normala” igen. Måste endå säga att jag är väldigt nöjd över lag med dessa 4 lediga veckor och det skall på sätt & vis bli ganska skönt med lite rutiner igen.

Den vardagliga stressen låter dock vänta på sig ytterligare 1 vecka då Jonas och barnen fortfarande kommer vara lediga och ta en tur till Sollefteå. På söndag reser de iväg, gruvar mig redan lite för jag kommer sakna dem MASSVIS. Har dock lovat mig själv att ta itu med träningen nu när jag blir ensam så jag kommer igång med en rivstart, får väl se hur pass bra jag kommer att lyckas med det..

Fredag förmiddag begav Nellie och jag oss till ICA för lite matinköp medan Jonas & Milton tog en sväng till IKEA i ett jobbärende. På eftermiddagen hjälptes vi alla åt med att klippa häcken och ta reda på det. Jonas lyckades också hinna med att riva staketet till den gamla uteplatsen så att trall läggningen kan fortsätta på lördag.

Middagen / kvällen tillbringande vi hos goda vänner (Marie & Pasi med familj), det blev som alltid jätte trevligt.

Det var dock 2 barn (särskilt en liten kille) som var väldigt trött under cykelfärden hem vid 21-tiden. När barnen somnat blev det så lite egen tid för Jonas och mig med räkor & tända ljus-mysigt.

Mini semester – Muminvärlden

No comments »

Klockan är strax efter 8 på morgonen, vi har varit hemma i ca 1 timme efter hemkomsten med Silja Europa tidigt i morse. Det är en trött men nöjd familj som har besökt Nådendal och Muminvärlden. Sömnen ombord på dessa fartyg blir inte den bästa men det får man ta.

Resan började i tisdags kväll med Silja Galaxy, en fin båt med många restauranger och ett mysigt lekrum för barnen. Runt kl 23 (midnatt finsk tid) kom vi så i säng hela familjen,

Onsdag morgon kl 07.00 (06.00 svensk tid) anlände vi så till Åbo, efter en natt med knappt nån sömn alls för min del. Efter frukost i hamnen och ca 1 timmes väntan på transferbussen till Muminvärlden bar det så iväg.

Väl framme i Nådendal blev det ytterligare en del väntan på att “parken” skulle öppna så vi fick försöka roa oss på egen hand i den vackra hamnen.

I hamnen mötte vi så upp våra vänner Marie & Pasi med familj för att sällskapa under resten av resan. Vi hade en mysig dag i Muminvärlden även om parken som sådan kanske inte riktigt uppfyllde mina förhoppningar. Barnen var dock jätte glada & nöjda när besöket började lida mot sitt slut runt 17-tiden.

På transferbussen tillbaka till hamnen somnade båda barnen, de verkade vara helt slutkörda. Nellie vaknade dock när bussen stannade medan Milton djupt sov vidare under mer än en timme i pappas famn. Det behövdes för resterande av kvällen fungerade jätte bra.

Kvällen bjöd sedan på middag, lek för barnen i lekrummet samt ett besök i Taxfree butiken för oss vuxna. När barnen somnat (alla tillfälligt i samma hytt) kunde vi i lugn & ro sitta och prata under en / par timmar. En mycket trevlig avslutning på en jätte mysig resa.

Nu är det bara 1 semesterdag kvar för min del så jag hoppas vädret blir ok..

Torsdagen i övrigt kom att bli väldigt lång, dagen tillbringade Jonas på jobbet medan barnen och jag tog en sväng till lekparken samt en shoppingtur till Barkarby. Därimellan hann vi med en tupplur på ca 2 timmar, alla 3 i Miltons säng, ett bevis på att det kan vara rätt “jobbigt” att resa.

Fågelsundet

No comments »

Igår förmiddag bar det så iväg till Lasse och Evas sommarstuga. Det var en otålig Milton som stod och väntade på att Jonas och jag stökade färdigt. Han skulle absolut ta med sig sin Emil “mösse och bysse”, och sin grävmaskin och visa Lasse. Så sagt och gjort…

Vi kom fram strax efter kl 14 men vädret var tyvärr inte det allra bästa. Det var mulet, grått, blåsigt och kom en och annan regnskur. Vädret till trots så for Lasse och Jonas ut med barnen i båten för att fiska medan jag och Eva promenerade lite längs “kusten” och tittade på. De små visade sig vara 2 st storfiskare då de kom iland med hela 6st fiskar, Nellie berättade stolt att de 4 stora hade hon fångat och Milton var lika stolt han då de 2 små fiskarna visade sig vara hans fångst. Det var 2 mycket uppspelta och nöjda barn som sedan kom hem till stugan för att mysa och äta middag. Kvällen blev som vanligt i Lasse & Evas sällskap jätte mysig och först efter midnatt släckte vi för dagen.

Idag började himmlen med att visa sig från sin absolut sämsta sida, med gråmulet väder och rejäla regnskurar. Men regnet avtog och vi begav oss åter igen ner till båten och en ny tur, denna gång var dock inte fiskelyckan med.

Strax efter kl 17.30 var vi åter hemma och därefter återstod middag, att packa upp samt att planera vår nya tur som börjar imorgon kväll. Det skall bli kul..

Ännu en dag

No comments »

Dagen började med sovmorgon, någon som numer är snarare regel än undantag. Skönt med semestertider. Milton antog sitt alias Emil och sprang runt och sjöng en stund innen det bar av till affären.

Nåt annat som också visar på semestertider är midjemåttet, jag har nog till dax datum lagt på mig ett par trivselkilo under de 3 veckor som gått och än återstår ju några dagar så man får se vart hän det brakar…

Dagen har i alla fall varit kalas, började med en tur till affären i sällskap av barnen (det gick galant), därefter har det burits lite sopor, burits brädor, ordnats med markservicen samt badat med de små. På sena eftermiddagen kom även några grannar på besök så det blev helt plötsligt 3st män som tillsammans jobbade med nya altanen och vips vad det hände grejor.

Det kommer verkligen bli jätte bra när allt är klart!

Middagen blev sen, vi satt inte till bords förrän runt kl 19.15, men då bjöds det på grillat kött, sås och potatis så det var väl värt sin väntan.

Lite spex runt bordet hann vi också med:

Imorgon bär det iväg till Fågelsundet för ett besök hos Lasse & Eva (Jonas morbror med fru) om vädret tillåter. Det skall verkligen bli jätte trevligt, håller tummarna för vädret…

En stor dag

No comments »

Finns det nåt bättre än att vakna upp en morgon med sovmorgon, solen skiner och man har semester…

Efter frukost (ute på altanen) började vi med att ta bort stödhjulen på Miltons cykel, detta som en följd av att han härom kvällen hos grannen galant höll balansen på en cykel utan trampor, nåt mellanting mellan en vanlig cykel och en sparkcykel. Efter bara nåt enstaka försök så cyklade han utan problem. Att vi inte har tänkt på att prova det tidigare?!

Under dagen fick vi sedan spontan besök av 2 grannfamiljer vilket gjorde dagen mycket trevlig. Det blev en lyxig räkmacka till lunch och bad för hela slanten i det fina vädret.

Lite altanbygge hanns det också med, så här kommer de se ut från vägen:

Middagen avnjöts sedan ute i solen med lite rosévin, kan det bli bättre?!

Idag bokade vi också en liten minitur till Muminlandet i Åbo, det blir en 2 dagars utflykt i nästa vecka, min sista semester vecka. Det känns som vanligt vemodigt när semestern börjar lida mot sitt slut men jag har ju vår vecka till Turkiet i september att se fram emot samt vår långresa i februari. Så speciellt synd om mig är det ju faktiskt inte…

Picknic i det gröna

No comments »

Dagen började med sovmorgon ända till kl 09.00, troligen som en följd av den “sena” kvällen igår. Det var en glad familj som insåg att himmlen var blå, en perfekt dag för en picknic i det gröna.

Vi packade ner lunchen i en väska och begav oss iväg till Kallhällsbadet på cykel, en tur som båda barnen uppskattade väldigt mycket.

Det är vackert där nere:

ny-bild1

Runt kl 14 trampade vi så in på gården igen nöjda och glada. Eftermiddagen bjöd sedan på bockia spel, altanbygge och bad. Precis så som en semetserdag skall vara..

Nu återstår middagen, ikväll grillar vi lax och till det blir det potatis och en sallad. Detta i sällskap av vår granne Göran som tackade ja till vår spontaninbjudan.

Idag har det så hänt för 1:a gången att Milton “ramlade” ner i poolen utan puffar. Han satt tillsammans med Nellie och plaskade med fötterna över kanten då han plötsligt gled ner i vattnet. Jag var bara ett par meter därifrån, kastade mig i med kläderna på men det kändes endå som om det tog “flera timmar” innan jag fick upp honom. Jag såg / kände allt i slow motion, i själva verket tog det bara 2 sekunder (enl Jonas så det får man väl ta med en nypa salt). Hur som helst så var det nog en lite chockad kille jag fiskade upp, han klarade sig dock utan kallsup eller annat.

HOPPAS innerligt att det var 1:a och enda gången…

En sen kväll

No comments »

Klockan är 23.10, Milton har precis somnat och Nellie är på god väg. Efter en dag hemma på tomten men sol bad och altan bygge blev det spontan middag över hos grannarna.

Lite mer trall på plats efter dagens arbete jämfört med igår:

Efter en solig dag med diverse dopp i poolen blev det så en snabb dusch och ombyte till kvällen. Valde dagen till ära en klänning ur garderoben. Glad & nöjd begav vi oss sedan tvärs över gatan.

Vi har verkligen super grannar, kvällen blev så jätte lyckad. Barnen 6 till antalet lekte jätte bra tillsammans, kille som tjej oavsett ålder. Ibland vill man bara stanna tiden & njuta av stunden.

Igår kväll bokade vi så vår resa till Thailand, det blir avresa 10 februari 2010 till Koh Lanta och det skall bli så mysig-LÄNGTAR.

En bra dag

No comments »

Vi vaknade alla pigga och utvilade i morse efter en LÅNG natts sömn. Barnen kom för 1:a gången på denna semester i säng tidigt igår dvs redan till kl 20.00, jag var inte mycket senare jag så när jag väcktes imorse kl 07.30 kändes allt som “vanligt igen”. En sanning med modifikation, då tankarna troligen kommer snurra ett tag framöver.

Vi var i alla fall redo att möta dagen…

Vi har klippt gräs, byggt altan och fixat runt här hemma. Just nu lägger Jonas och Hans (grannen) de första plankorna i trallen på den nya altanen, det kommer bli kalas när allt är klart.

Eftermiddags fikat fick vi köpa av barnen som dukat upp i lekstugan.

Före trall:

Efter trall:

När barnen somnat har vi dagen till ära bestämt oss för att boka vår långresa, den kommer bli i mitten av februari, 2v till Thailand. Kan inte tänka mig nåt bättre sätt att fira våra 20 år tillsammans – MYSIGT!

Måndag igen

No comments »

På nåt vis lyckades jag i alla fall somna igår kväll trots alla funderingar som malde runt i mitt huvud. Kl 07.30 ringde de från Röntgen på KS och bad mig dyka upp till kl 09.00 för den inplanerade undersökningen. Sagt och gjort så dök jag upp strax innan angivet klockslag.

Undersökningen började med ett nålstick, tanken var i alla fall att det bara skulle bli ett men det kom i slutändan att bli åtskilliga fler. Det krävdes två personer samt x-antal försök innan “kanylen” satt på plats. Det slår aldrig fel, antagligen pga min rädsla samt svårstuckna vener så får denna procedur alltid upprepas och blir väldigt plågsam. Undersökningen i övrigt gick bra och resultatet likaså. Det fanns inget som tyder på att det var en propp i lungan jag fick igår och det är naturligtvis jätte skönt att veta men samtidigt känns det väldigt olustigt att det inte finns nån orsak till det jag drabbades av. Kommer det hända igen? I så fall var, när & hur? Kommer kroppen i så fall att klara av det?? Rådet från doktorn var att försöka “glömma” det som hänt, hur nu det ska gå till.

Känner mig nu alldeles slut så det får bli en supertidig kväll för mig, hoppas bara att jag kan sova………

Hemresan-det blir aldrig riktigt som man tänkt

No comments »

Vid kl 18.30 begav vi oss så i bil hemöver utan stopp, ja nästan i varje fall. Förutom ett mindre stopp på Mc Donalds i Jönköping reste vi oavbrutet. Väl “hemma” på Essingeleden närmare bestämt händer nåt märkligt.

Plötsligt får jag en väldig otäck känsla i vänster bröst, det sticker och gör ont när jag försöker ta djupa andetag. Jag tappar fokus på tillvaron, försöker konsentrera mig på att få luft & andas. Blir svettig och illamående, kan nästan inte hålla mig vid medvetande korta stunder. Jonas ringer i förvirringen till 112, det blir bilkö och allmän förvirring råder. Jonas beslutar dock att vi skall till KS och så blir det. Där hamnar jag på akuten, de tar EKG, blodprover m.m. För att utesluta en “propp” av något slag blir jag kvar några timmar för att invänta provsvar. Jonas & barnen åker hem, de är helt slut stackarna. Provsvaren visar bra förutom ett värde (ingen aning om vilket) som är kraftigt förhöjt, vilket innebär att jag får åka hem över natten (klockan är då ca 23.30) men får komma tillbaka morgonen därpå (läs idag) för att genomgå en sk “skikt röntgen” på lungorna för att utesluta att jag drabbats av en ev propp. I förebyggande syfte fick jag så en blodförtunnande spruta i magen innan det var ok att ta taxi hem.

Det var många tankar som snurrade i huvet när jag låg där i min ensamhet på sjukhusbritsen, hade jag Regina 35 år drabbats av en propp i lungan?? Sånt händer ju inte i verkligheten……

En evighet

No comments »

Denna bild tog jag från balkongen i lördags kväll, när Jonas och jag satt där och myste. Vi hade precis pratat lite om barnens farfar Anders och när jag spontant blickar upp mot skyn är detta vad jag ser….

Ett ögonblick
Oändlighet
Långt bortom allt
I evighet

… en text rad ur Carolas låt en Evighet som säger ganska mycket..

Astrid Lindgrens värld

No comments »

Efter en god natts sömn var det 2 glada tjejer som förberedde sig för ytterligare ett litet äventyr.

Söndagen började dock lite tokigt då bilen över natten blivit strömlös, vilket gjorde att vi blev ca 1 timme försenad vid start. Efter lite stök kom vi dock iväg på vår resa till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld. Det visade sig att min käre make glömt dra ur sladden till vår “kylväska” i bilen och att detta var anledningen till strömlösheten. Skönt att inte jag var orsaken till det hela!

Väl framme började en 6 timmar lång “promenad” i parken. Ibland sken solen, ibland kom några små droppar regn men överlag var det finare väder än på länge.

Pippi:

Ronja Rövardotter:

Emil (Miltons favorit)

Madicken (Nellies favorit) och många fler “sago figurer” hann vi med att besöka. Det blev en jätte mysig avslutning på vår lilla resa.

Lördagsmys i Eksjö

No comments »

Nu är klockan strax 21.00 och barnen sover sött i sin säng. Vi sitter på balkongen och inväntar underhållningen som strax skall börja. En trubadur vid namn John Mae (eller nåt liknande, han har tydligen varit med på Skansen nyligen?!) skall spela.

Vår fina “svit” som vi blev lovade igår är jätte mysig, hotellet ligger mitt i stan och är gemytligt och super trevligt.

Dagen i övrigt började efter en “orolig natt” för hela familjen, regnet öste ner i Göteborg och slog mot rutorna så det dånade. I slutändan var vi alla vakna nån timme runt kl 05 så det var en rätt trött men förväntansfull familj som steg upp vid kl 08-tiden för att äta frukost och bege sig till High Chaparral.

High Chaparral var kanske över förväntan, har inte vetat nåt alls om den “parken” men det blev en trevlig dag i uppehållsväder med glimtar av solsken. Vi åkte tåg efter ett ånglok till Miltons stora glädje, var med om ett postrån på denna rutt samt hann med ett besök i Vilda Västern och Tivoli. Runt kl 17 var det 2 mycket trötta och nöjda barn som satte sig i bilen med “kosan” styrd mot Eksjö och vårt hotell. Det var en trevlig biltur som gick genom Smålands “mörka skogar” genom mysiga små samhällen, tänk att få bo så, villken livskvalité!!!

Nu är det dax för underhållning så tack för idag….